Doorgaan naar hoofdcontent

We gaan Varen

 Door de weken heen zijn er verschillende ideeën gekomen en gegaan en zijn er nieuwe concepten ontstaan.

De afgelopen paar weken is er veel gebeurd omtrent het afstudeer project.

Hierbij ben ik bezig geweest met het verhaal uit te pluizen en deze op te delen in een aantal verschillende scenes. Dit omdat ik vanuit dat punt makkelijker het verhaal kan vertellen en kan laten uitbeelden.

Op dit moment is het huidige concept ook weer anders.  Het publiek gaat nu mee op reis met de Hollander en stapt aan boord van het schip. Doormiddel van licht en geluid zal de omgeving het publiek meenemen in het verhaal en hen sturen naar wat zij moeten doen. Het publiek zal kleine opdrachten moeten voltooien om zo verder te komen in het verhaal. En hopelijk niet vervloekt te raken of juist eeuwig moeten blijven varen.

De installatie zal veel gebaseerd zijn op licht met een combi van spel daarin verwerkt. Het vereist een oplettende blik van het publiek maar ook een snel en slim denkgeheugen.

Op dit moment ben ik ook druk bezig om dat spel element uit te vinden en duidelijk te maken voor het publiek.


Ook is mijn grotere onderzoek van start gegaan. Waarbij ik nu onderzoek hoe ik de essentie van een verhaal kan vastgrijpen in een enkel beeld. Een kijk naar hoe een verhaal altijd nog verteld kan worden al is er maar een enkel beeld en geen stem of tekst te zien. Een onderzoek dat veel in gaat om semiotiek, scenografie en visual story telling.



Reacties