Doorgaan naar hoofdcontent

In het begin waren er 3

 Eindelijk is de kick-off geweest en ben ik van start gegaan met mijn eerste concept te ontwikkelen.

Voor dit eerst concept is een verhaal van groot belang. Ik zoek een vergeten, oud of ieder geval sprekend verhaal. Het zoeken en het filteren naar goede verhalen is zeker niet makkelijk maar ben op dit moment op een lijst gekomen van drie verhalen die ik heb gevonden de afgelopen week. 

Bij onder meer onderzoek in de bibliotheek van Nieuwegein kwam ik deze verhalen tegen. Maar ik wil voor deze week wel nog het onderzoek uitbreiden en kijken wat de bibliotheek in Utrecht nog te bieden heeft voor verhalen of sprookjes.

De huidige drie verhalen zijn:

1. De Vliegende Hollander - Het verhaal van het bekende Nederlandse spookschip dit ging varen op pasen.

2. De Witte Wieven - Een verhaal uit Lochem waarbij spookachtige vrouwen hun kuil beschermen.

3. De Basilisk van Utrecht - Het slang achtige monster dat de grachten van Utrecht on veilig maakte. 


Reacties