Doorgaan naar hoofdcontent

De Doorbraak

 Uiteindelijk moest er toch een keuze gemaakt worden voor het verhaal. Na wat experimenten is het de Vliegende Hollander geworden 

Na een aantal weken te hebben gezeten om te kiezen voor een goed verhaal voor mijn project, is het de Vliegende Hollander geworden.

Doormiddel van een aantal kleine test met geluid, ben ik perspectieven gaan opstellen voor het publiek. En ben ik deze ook door een klein hoorspel gaan uittesten.

Spanning werd een groot onderdeel voor het hoorspel en dit kwam het meeste terug bij de Vliegende Hollander en de Basilisk van Utrecht. Maar daarbij ging ik kijken naar wat elke verhaal nog meer bood, kijkend naar de vormgeving en hoe het publiek erin zou staan. Hieruit van ik de Vliegende Hollander zelf in uitsteken.

Ook omdat het perspectief bij de Hollander iets is wat ik nog niet eerder heb ervaren of gezien. Het publiek gaat namelijk zelf ervaren hoe het is om de vloek over je heen te krijgen.

Het publiek zal dadelijke ook een stap zetten op de Hollander zelf en zal zich moeten verdedigen tegen de bloeddorstige vloek.



Reacties